Молодь Запоріжжя закликає депутатів Верховної Ради підтримати демократичний законопроект «Про вищу освіту»
28 березня у Запоріжжі відбувся круглий стіл «Вища освіта в Україні: сьогодні і завтра» організований молодіжним крилом політичних партій «Фронт Змін» та «Батьківщина» , за участю студентів, викладачів, науковців Запорізької області та народного депутата України Миколи Томенко, голови комітету з питань свободи слова та інформації. Приводом для суспільного обговорення став законопроект «Про вищу освіту», який сьогодні в трьох варіантах знаходиться на розгляді у Парламенті. Не дивлячись на схожу структуру між проектами, вони декларують абсолютно різні шляхи розвитку освітньої галузі: це вибір між збагаченням чиновників і збагаченням країни. Автори провладного законопроекту № 1187 (Ківалов, Каретник, Сорока) закріплюють абсолютну залежність вузів від міністерства. Натомість два інші альтернативні законопроекти (№1187-1 – автори А. Яценюк, Л.Гриневич ті інші), та №1187-2, розроблений групою під керівництвом М. Згуровського) дають підстави сподіватися на якісні зміни у вищій освіті. Головним завданням круглого столу було визначити основні розбіжності між законами, розглянути перспективи кожного з них і визначити найбільш ефективний законопроект для розвитку національної еліти. На думку Миколи Томенко, «міністерський» закон - це продукт сучасної влади, яка впроваджує концепцію жорстокої централізації і плановості в організації системи освіти. «Сьогоднішнє Міністерство освіти мабуть увійде в історію України, як орган, який тотально централізував систему освіти, - наголошує депутат. - Складається враження, що навіть завідувач кафедри має погоджувати учбові плани з міністерством. Тому опозиційний законопроект грунутється на тому, що ВНЗ – автономна одиниця і має бути підпорядкований міністерству тільки по стратегічним питанням, принципам освітніх стандартів. В іншому випадку ми маємо небезпечну корупційну модель, коли ректор вузу залежить від міністра, а принцип розподілу бюджетних місць залежить від лояльності вуза до влади. Законопроект Ківалова декларує авторитарну модель управління і не відповідає стандартам освіти. Натомість альтернативні проекти базуються на демократизації управління всередині самих університетів, гарантують рівність доступу до вищої освіти і прискорюють процес інтеграції європейських норм в систему освіти України. Тому на сьогодні дуже важливо залучити освітянську думку і суспільство до обговорення важливих галузевих законопроектів». Учасники круглого столу прийняли рішення внести зауваження викладачів і студентів до змісту резолюції та 10 квітня передати документ Ліллії Гриневич, голові комітету з питань освіти и науки Верховної ради, під час її візиту до Запоріжжя.
|
|